Premiera:

grudzień 2020 r. Stodoła Chochół

Scenariusz: Robert Wasilewski
Reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski

Obsada:

Katarzyna Siergiej
Barbara Prokopowicz
Izabela Mańkowska-Salik
Radosław Smużny
Andrzej Żak
Marcin Kiszluk
Jarosław Cupriak
Krystian Wieczyński
Adam Lisewski
Wojciech Grochowalski
Wojciech Rydzio
Adam Bocianiak
Robert Jakubowicz
Marek Czajka

oraz:

Kaja Wasilewska, Ewa Wasilewska, Marta Bocianiak, Katarzyna Wojciechowska-Reiber, Alexandros Matakos, Bartosz Myślak, Szczepan Chrzanowski, Robert Wasilewski, Aleksandra Babińska, Julia Malec, Aleksander Tomaszczyk, Radosław Tomaszczyk, Bartosz Engelhardt, Paweł Łukaszewski, Rafał Zęgota

Scenografia: Bartek Myślak
Muzyka: SAKS Orkiestra Salonowa
Asystent reżysera: Kaja Wasilewska
Inspicjent: Szczepan Chrzanowski
Kostiumy: Helena Wronowska

Rejestracja filmowa spektaklu 2020
Zdjęcia: Alan Pyrczak, Aniela Smoczyńska
Dźwięk: Jarosław Kondraczuk
Realizacja filmowa: Studio Ruchome Obrazki

Autorzy zdjęć: Bartosz Myślak, Alan Pyrczak, Aniela Smoczyńska, Kaja Wasilewska

Rok 1920. Polska z trudem opiera się postępującej od wschodu nawale bolszewickiej. Sąsiadująca z Rzeczpospolitą, niemiecka prowincja – Prusy Wschodnie – wchodzi w szczytową fazę działań propagandowych i politycznych, zmierzających do przyłączenia spornego obszaru Mazur do Rzeszy Niemieckiej.

Czy Mazury będą polskie, czy też pozostaną w granicach Niemiec – zadecyduje nieodległy plebiscyt.

  W tym czasie po obu stronach granicy mają miejsce sensacyjne zdarzenia. W ich centrum jest planowany pojedynek mistrzów zapaśniczych – niemieckiego czempiona atletycznego – i mało znanego pretendenta  w „walkach francuskich”, polskiego furmana z Ciechanowa. Walka o międzynarodowym wydźwięku medialnym, mająca odbyć się w jednej z mazurskich wsi okolic Szczytna – d. Ortelsburga, kreowana jest propagandowo przez stronę niemiecką jako preludium do tryumfu „wielkich Niemiec” w nadchodzącym głosowaniu plebiscytowym. Przyszły sportowy pojedynek siłaczy przekształca się w intrygę polityczną z sensacyjnym przebiegiem, stając się również areną zakulisowych gierek lokalnych dorobkiewiczów i podrzędnego aparatczyka z Berlina.

  W tle tego prowincjonalnego „ringu” kryją się wątki osobiste – miłość, duchowe rozterki, dylematy wiary i grzechy półświatka, szacunek i bezkompromisowość postaw.

Obraz wkraczającego na Mazury, nowego porządku świata.

Spektakl dofinansowano ze środków
Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu,
z Funduszu Aktywizacji Twórczości Teatralnej w Olsztynie,
Fundacji PZU oraz Powiatu Szczycieńskiego